oracle-certification-training.jpg

Tudom, hogy jó régóta nem írtam semmit, de az élet megy tovább, ugorjuk át ezt a kényelmetlen kérdést.

A lényeg, hogy régen dédelgetett álmom megszerezni az Oracle Advanced PL/SQL Developer Certified Professional címet, azért pont ezt, mert kellően nehéznek tűnik elérni és nagyjából ezzel foglalkozom. Szeretném az elején leszögezni, hogy én még csak az út elején járok, (az első vizsgát sikerült eddig letennem, második próbálkozásra) de reményeim szerint hasznosak lehetnek az eddig megszerzett tapasztalataim.

De miről is szól ez az egész minősítési rendszer? Az Oracle - a világ vezető adatbázis szállítójaként - igen nagy hangsúlyt fektet az oktatásra, ennek megfelelően számos (virtuális) tanfolyam és képzési anyag áll rendelkezésre a szerteágazó minősítések megszerzéséhez, hozzáteszem, elég drágán...

1. A megszerezni kívánt minősítés kiválasztása

A bejegyzés végén lévő linken megtalálható az összes, téma szerinti bontásban. Maradjunk az én célkitűzésemnél.

2. A vizsgaútvonal kiválasztása

Szerencsére van némi lehetőségünk dönteni, hogy mely vizsgák letételével kívánjuk elérni a kitűzött célt. Vannak bizonyos vizsgatípusok, ahol kötelezően részt kell venni hivatalos oktatáson is, ami igen drága, (százezer forintos nagyságrend), de az én esetemben ez nem kötelező, az önnáló felkészülés is megengedett, illetve elegendő lehet.

A választott vizsgaútvonal:


Jelen esetben, minden egyes vizsga letevésével már egy-egy címet is megszerzek, de ez nincs mindig így, sok esetben több sikeres vizsgával lehet csak egy-egy címet elérni.

A megszerzett címek sorrendben a következők:

3. Felkészülés a vizsgára

Lehet, hogy ezzel kellett volna kezdenem, de ha nincs egy erős középszintű (középfokú, upper-intermediate, kinek mi tetszik) angol nyelvtudásod, valamint tapasztalatod az adott szakterületen, neki se állj a dolognak, reménytelen.
Én az amazon-ról rendeltem könyveket a felkészüléshez, léteznek kifejezetten vizsgafelkészítő könyvek - ezek a legjobbak -, sajnos nem mindegyik vizsgához. A vizsgafelkészítő könyvek tételesen (fejezet szerint) mennek végig a vizsgakövetelményeken, minden fejezet végén ellenőrző kérdésekkel, angolul.

Bátran merem állítani, hogy a sikeres vizsgához szinte MINDENT tudni kell, ez az alap. Ami a dolog szépsége, - különösen így van ez az SQL területén - nagyon sok a kombinációs, logikai "mi van ha?" típusú kérdés, tehát érteni kell - a szintaktika mellett - a programkörnyezet működési elvét is.

Ha ezen túlvagy, és elég jó vagy az ellenőrző kérdések megválaszolásában - ha szerencséd van akkor a könyvhöz adnak teszt vizsgasort -, akkor mindenképpen javaslom, hogy fizess be egy teszt vizsgára itt.
Az itteni kérdések nehézsége nagyjából azonos a vizsgáéval, viszont jóval nehezebbek mint amit a könyvben találsz. Tanulási céllal ne használd a tesztvizsgát, mert hamar megtanulod a válaszokat és nem fogod tudni lemérni a reális tudásod.

Végül javasolnám az intenzív tanulást. Ezek a tananyagok tipikusan több mint 600 oldalt ölelnek fel, én mire a végére értem elfelejtettem az elejét. Így ment ez néhányszor, míg egyszercsak jelentkeztem vizsgára és így kicsit intenzívebbé vált a felkészülés.

4. A vizsga menete

Válassz egy vizsgaközpontot, ahol Pearson VUE vizsgákat tartanak. Én a Training 360-at választottam, a Fehérvári úton.
Fizesd be a vizsgadíjat, ami jelen esetben 70000 Ft+ÁFA. Sikertelen vizsga esetén a pénz nem jár vissza.
A vizsga két órás, teszt gépnél, 70 kérdéssel. Nekem mindkét alkalommal sikerült az összes kérdésre válaszolnom, először maradt 5 percem, másodszor mindössze 3.
A vizsgára semmit sem lehet bevinni. Zsebeket kifordítva bemutatni és hasonló érdekességek.
A vizsgáról hang és képfelvétel készül.
Ha túl hamar végzel, ami esélytelen, azt jelentik a vizsgaközpontban.
WC-re éppen ki lehet menni, de az időhiány miatt nem javaslom...
A vizsga 66%-tól sikeres. Nekem elsőre sikerült összehozni 63%-ot, másodikra 74%-ot. Biztosan én vagyok a béna, másnak ez simán megy, én csak tíz éve csinálom. No mindegy.

A vizsgád sikerességéről azonnal nem kapsz információt, körülbelül fél órán belül kapsz egy a jelentkezésedben megadott email címre egy értesítést, hogy regisztrálj be ahol látod, mire jutottál. Hát, ez a fél óra azért nem annyira könnyű.
Ha nem jön össze elsőre, szerintem próbálkozz minél előbb újra, amíg a fejedben vannak a dolgok. A vizsgaeredmény tartalmaz egy felsorolást is azokról a témakörökről, ahol hibáztál. Hát, sokkal nem leszel beljebb ettől.

5. Mégis minek ez az egész?

A legfontosabb, amit kiemelnék, ha szereted a szakmád, akkor fejlődni is akarsz benne. A fejlődés egyik legfontosabb útja, hogy megismerkedsz azokkal a lehetőségekkel, amit egyébként nem használsz de megoldod másként, kevésbé jól, hatékonyan vagy elegánsan. Erre nagyon jó alkalmat ad egy vizsgafelkészülés.

Másodsorban, mivel a vizsgák nyelve angol, jó eséllyel kapsz egy visszajelzést, hogy nemzetközi környezetben is megállnád a helyed, képes vagy angolul felvetett összetett problémákat - esetünkben riportigényeket - megoldani.

Végül pedig nemzetközi viszonylatban is, igen jól mutat az önéletrajzban, sok a szakmában eltöltött év után pedig azt mondanám, kötelező.

Hasznos linkek:
A megszerezhető minősítések teljes listája
Vizsgaútvonal példa
Az egyes minősítési szintek leírása
Teszt vizsga

A bejegyzés trackback címe:

https://htmldb.blog.hu/api/trackback/id/tr495825103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása